GËRA

Konstruowanie strategii biznesowych

Podstaw─ů prowadzenia nowoczesnego biznesu jest zdefiniowanie przejrzystej strategii marketingowej oraz formalnego kierunku rozwoju firmy. Sam pomys┼é na w┼éasny biznes mo┼╝e okaza─ç si─Ö niewystarczaj─ůcy je┼Ťli nie zostanie wytyczona konkretna droga, kt├│r─ů organizacja b─Ödzie pod─ů┼╝a─ç. Opracowanie i wyb├│r odpowiedniej strategii na wczesnym etapie funkcjonowania przedsi─Öbiorstwa sprzyja maksymalnemu wykorzystaniu posiadanych przez nie kompetencji oraz zasob├│w.

Planowanie strategiczne to proces polegaj─ůcy na wyznaczeniu kierunk├│w dzia┼éania przedsi─Öbiorstwa oraz na precyzyjnym okre┼Ťleniu post─Öpowania, zmierzaj─ůcego do osi─ůgni─Öcia jego rynkowych za┼éo┼╝e┼ä. Kluczow─ů rol─Ö odgrywa przyj─Öta misja (filozofia), kt├│ra z jednej strony wyra┼╝a spos├│b w jaki firma prowadzi swoj─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, a z drugiej jest podstaw─ů do sformu┼éowania zalece┼ä rozwojowych firmy.